mandag 26. mars 2012

Doble sjokoladecookies



Og så var det desserten, da! Disse sammen
med is = himmelen! :D

Du trenger, gir ca 24 stk:

200 g mykt smør
(+ ekstra til smøring av plater)
200 g sukker
1/2 ts vaniljeessens
1 stort egg
225 g hvetemel
en klype salt
1 ts natron
115 g hvit sjokolade, i små biter
115 g mørk sjokolade, i små biter

Og slik gjør du:

Forvarm ovnen til 180 grader.
Smør to stekeplater med smør.

Smør, sukker og vaniljeessens blandes godt sammen i en stor bolle.
Rør gradvis inn egget, til røren er lett og luftig..

Bland sammen mel, salt og natron og sikt over røren. Vend det forsiktig
inn til det er godt blandet sammen. Vend til slutt inn sjokoladebitene.

Bruk dessertskje til å legge små "kaker" av deig på stekeplatene.
Lønner seg å ha litt avstand, da de flyter godt utover.
Stek dem i 10-15 minutter, til de er sprø på utsiden, men fortsatt myke inni.

Avkjøl på stekeplaten i 2 min, deretter på rist.



Kos deg med disse FARLIG gode kjeksene! ;)


Kilde: Boken "Fristende sjokolade"

2 kommentarer:

  1. Å, du kjære vene!:) NAM sier jeg bare, nå inspirerte du meg jammen til å lage cookies, kanskje ikke i denne klassen, haha, men dog, cookies er NAM-NAM!:):) God vår-tirsdag til deg:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk! :) Haha! :) Ja, det er virkelig NAM-NAM :D Men de legger seg godt rundt midjen også, dessverre. For man kan jo ikke bare spise en. Vet ikke hvor mange jeg fikk i meg i løpet av helgen, jeg :-/ Svevde på en ENORM sukkersky, iallefall ;) Men hyggelig at du ble inspirert da! :) Du får bake en sunnere variant, vet du :) God dag til deg!

    SvarSlett