mandag 9. mai 2011

Gulrotkake


Hei hei på mandagskvelden! :)

Litt synd at helgen ble borte så altfor fort, for den har vært så utrolig
superkoselig :)
Jeg har hygget meg med grilling i parken i strålende vårsol, med gode venner
og nydelig mat! :)

Og så har jeg hatt besøk av besteste og søteste 
bittelillesøs <3

På søndag bestemte jeg meg for å bake gulrotkake, så jeg søkte litt på nett
og fant denne veldig veldig gode kaken inne på kakeprat.no.
Jeg må ærlig innrømme at det er veldig lenge siden jeg smakte en så god
gulrotkake. Absolutt verdt å prøve!
Og gjett hva det ble til middag i dag!!? Huff, ikke bra :-/

Og Eve, hvis du ser dette; Sorry for at det ikke ble noe av denne saftige og
gode kaken til bursdagsfeiringen din! Jeg lover å bake en annen gang :D

           
                      4 egg
                 3 dl sukker
                 3 dl hvetemel
                 2 ts kanel
                 2 ts bakepulver
                 1 ts vaniljesukker
                 1,5 dl olje
                 5 dl revet gulrot

                      Ostekrem:
                 300 g philadelphiaost
                 2 dl melis
                 saft av 1/4 sitron

Egg og sukker vispes til eggedosis. Bland i alt det tørre, og rør om til det
blir en jevn blanding. Tilsett olje og gulrot til slutt.
Stek kaken på 180 grader i ca 40 min.

Avkjøl kaken før du smører på ostekremen.

God fornøyelse! :)

4 kommentarer:

  1. Åå, den så kjempegod ut!:) Kanskje jeg kan bytte ut noen ingredienser og lage en slik selv?;) Du er så flink!:))

    SvarSlett
  2. Takk! :D Det kan du nok helt sikkert vet du :)Den var VELDIG god! ;)

    SvarSlett
  3. fantatisk god gulrotkake...den gled ned etter middagen......heile kaka

    gitte og tom

    SvarSlett
  4. Haha, så bra!!! :D Varte ikke så lenge her i huset heller :D

    SvarSlett