mandag 2. april 2012

Påskemuffins

                                                         

Hei, og god påske! :)

Da var påsken her igjen, og jeg har bakt muffins! :)
Jeg prøvde å få til et lite reir med egg, på toppen. Og den ble jo faktisk
ganske morsom :) Den gode idèen kommer fra Muffins-boken min! :)

Det er nok ikke helt ferie ennå for mitt vedkommende, men jeg er ganske god på
å kose meg etter en lang jobbdag sånn uansett  :)
Og denne muffinsen gikk ned på høykant! Men jeg må jo ærlig innrømme at
det holder veldig lenge med en, for å si det sånn :D

Her er oppskrift:

Muffinsrøre, gir 18 stk:
225 g usaltet smør
225 g sukker
225 g hvetemel
1 1/2 ts bakepulver
4 egg
1 ts vaniljeessens

Glasur:
275 g grovhøvlet sjokolade
2 ss kremfløte
100 g mørk sjokolade, hakket
54 små sjokoladeegg

Og slik gjør du:

Ovnen forvarmes til 175 grader.
Plassèr 18 små papirformer i muffinspanner, eller på et stekebrett.
Bland alle røreingrediensene i en stor bolle, og visp sammen alt med
en elektrisk håndmikser, til røren er glatt og lys. 2-3 min.

Fordel røren i formene, 2/3 i hver.
Stek i ca 20 minutter. La muffinsene hvile litt i pannene før du løfter
dem ut, og lar dem avkjøles videre på rist.

Glasur:
Varm sjokolade og fløte på svak varme i en liten kjele.
Ta kjelen av ovnen, og rør til alt er godt blandet.
Smør over de avkjølte muffinsene. Strø over grovhakket sjokolade,
og legg 3 miniegg på toppen.


                                                        Voilà!


Ønsker en strålende kveld, og fortsatt god påske!

Kilde: Boken "500 muffins", Fergal Connolly

4 kommentarer:

  1. Så flink du er !!! Ser veldig gode ut :-) god påske

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Susanne :) Ja, de var nammis :) En riktig god påske til dere også :)

    SvarSlett
  3. Så morsom- og DEILIG den så ut, ja takk til påskemuffins á la NiMe sier jeg bare;)

    SvarSlett
  4. Hehe, takk takk ;D Dette er en skikkelig SUKKERBOMBE, men en veldig god en! :D

    SvarSlett